L’experiència del candidat@

1 FEBRER 2024
L’experiència del candidat@

L´experiència de candidat/a és una peça clau en la construcció d´una imatge de marca sòlida i atractiva.

En un entorn on cada vegada hi ha més competència amb candidats més exigents, la manera com una empresa gestiona el seu procés de selecció és clau no només per atraure i fidelitzar el millor talent, sinó també per mantenir una imatge positiva de cara a clients i partners.

Quan una organització busca l’excel·lència, és important que ho faci en totes les facetes, inclosa la de cerca i selecció.

Garantir que els aspirants a un lloc gaudeixin d’una experiència positiva no només influeix en la percepció i la decisió final d’unir-se a l’empresa, sinó que també afecta la reputació de la marca ocupadora.

Però no només això. També fomenta la fidelització de treballadors, nodreix el pool de talent i millora la qualitat de les contractacions.

D’altra banda, si durant el procés els candidats i les candidates pateixen una mala experiència, augmenta l’estrès, baixa el rendiment en les entrevistes i proves de selecció i, a més, també contribueix a disminuir l’interès en el projecte per part d’empleats potencials.

Tenir cura de l’experiència del candidat té avantatges

Uns quants motius per demostrar-te per què és essencial mimar l’experiència dels candidats:

1. Fidelització de talent des del primer contacte

Una experiència positiva durant el procés de selecció no només atrau els candidats, sinó que també estableix les bases per a la seva futura fidelització.

Segons una enquesta de Career Builder, el 68% dels candidats creuen que la manera com són tractats reflecteix com l’empresa tracta els seus empleats.

A més, si l’experiència és bona, fa que sigui més probable que acceptin una oferta de treball. Per tant, és important una interacció respectuosa i considerada des del començament.

2. Creació de contactes i millora de l’Employer Branding

Cada persona que passa pel teu procés de selecció és un ambaixador potencial de la teva marca.

Un estudi de LinkedIn va revelar que el 83% dels professionals comparteixen les seves experiències d’entrevistes amb el cercle proper.

En aquest sentit, una experiència positiva es transforma en recomanacions i referències valuoses, mentre que una negativa pot fer malbé seriosament la reputació de la teva empresa.

3. Impacte a l’estrès i la productivitat dels candidats

Processos de selecció llargs i opacs augmenten els nivells d’estrès dels candidats, afectant negativament el seu rendiment a les entrevistes i, posteriorment, a la feina.

En crear un procés més transparent i respectuós, les empreses ajuden a minimitzar aquest efecte i procuren una avaluació més precisa de les capacitats dels aspirants.

4. Correlació entre l’experiència de candidat i l’èxit del procés de selecció

Segons un informe d’IBM, les organitzacions que prioritzen l’experiència del candidat són 2,5 vegades més propenses a millorar la qualitat de les contractacions.

Un procés centrat en les persones tendeix a ser més atractiu i accessible, atraient un espectre més ampli i divers de talent.

 

Com millorar l’Experiència dels Candidats durant el procés de contractació?

1. Comunicació clara i constant

La comunicació és el pilar fonamental de qualsevol procés de selecció. Això significa mantenir els candidats i candidates informats del seu estat a cada etapa del procés.

Des de la confirmació de la recepció de la vostra sol·licitud fins al feedback després d’una entrevista, una comunicació transparent i oportuna fa que se sentin valorats i respectats.

2. Procés de selecció àgil i respectuós

Vivim a l’era de la immediatesa, i en un món on tot passa ràpid, els processos de selecció no es poden quedar enrere.

Un procés llarg i tediós és una experiència frustrant per a qualsevol persona, ja sigui candidat i tècnic de selecció.

Imprescindible implementar un sistema eficient que redueixi els temps d’espera i eviti passos innecessaris.

3. Retroalimentació constructiva

La retroalimentació és un recurs valuós i un regal. Oferir comentaris constructius, fins i tot a aquells que no són seleccionats, marca una gran diferència en la percepció de la teva empresa.

És una manera de mostrar que valores el temps que van invertir en el teu procés, i els aspirants sovint es mostren agraïts de poder aprendre i millorar de cara a futurs processos.

4. Humanitzar el procés

Durant les entrevistes i la resta de proves, estàs tractant amb persones, no només amb perfils professionals.

Això implica que és important mostrar interès genuí en els candidats i les candidates com a individus, ja que això millora significativament la seva experiència i, a més, et dóna una millor comprensió de qui són i com encaixarien en la cultura de la teva empresa o la del teu client.

5. Suport a la tecnologia

La tecnologia és la teva aliada en la millora de lexperiència de candidat.

Eines com a sistemes de seguiment de candidats (ATS) o entrevistes virtuals ajuden a crear un procés més eficaç , però sempre mantenint un toc humà a la interacció.

6. El feedback dels candidats també és valuós

Quina millor manera de millorar de preguntar directament als protagonistes?

Una bona idea implementar enquestes de satisfacció per entendre quins aspectes del teu procés es podrien millorar des de la perspectiva del candidat.

 

En conclusió…

Millorar l’experiència de candidat és una estratègia intel·ligent de negoci que us ajuda

L’èxit de la teva empresa comença amb la primera experiència que ofereixes als teus empleats futurs!

I si estàs a la recerca de talent des de BCM Talent, com a professionals de consultoria de cerca i selecció, t’ajudarem a trobar els professionals idonis per a la teva empresa.

 

 

BCM talent

BCM talent consultoria de recerca i selecció de personal. Talent adquisition.

Contacte

08023 Barcelona

bcm@bcm.cat

BCM retail

BCM retail consultoria especialista en management empresas retail.